Satakunta-päivä

Satakunnan maakuntapäivä eli Satakunta-päivä toimii maakunnan yhteishengen luojana. Satakunta-päivään liitetään satakuntalaisuuteen liittyviä hienoja asioita, henkilöitä ja tekoja yhdessä toteuttaen.

Satakunta-päivällä on pitkä historia ja suuri merkitys. Satakunnan maakuntapäivää eli Satakunta-päivää on vietetty ensimmäistä kertaa vuonna 1941 Kokemäellä. Päivän tarkoitus oli mm. lähentää satakuntalaisia toisiinsa ja luoda voimakasta Satakunnan maakuntatietoisuutta kautta alueen. Satakunnan tulevaisuuskäsikirjaa 2035 laadittaessa vahvistui Satakunta-päivän merkitys myös tulevaisuutta luotaessa. Satakuntaliitto panostaa omalta osaltaan satakuntalaisuuden vahvistamiseen, sillä maakunnallinen toiminta ja kehitys nousevat tästä yhteisestä ja jaetusta ”tunteesta”.

Vuosina 2011-2014 Satakunta-päivä toteutettiin julkisella haulla maakunnan tapahtumille. Vuonna 2010 Satakunta-päivää ei järjestetty, ja vuosina 1998 - 2002 se järjestettiin Satakuntaliiton toimesta.

Viestintäsuunnittelija / Communications Designer
Tiina
Leino

• Satakuntaliiton viestintä (kanavat Satakuntaliitto.fi, Satanen, Facebook)