Satakunnan vanhusneuvoston ajankohtaiset

KEVÄÄN TYÖSEMINAARI 4.5.2020 klo 8.30-15.30

Maanantaina 4. toukokuuta Satakunnan vanhusneuvoston järjestämä työseminaari, johon kutsutaan Satakunnan vanhusneuvoston lisäksi maakunnan kuntien vanhusneuvostojen jäsenet, varajäsenet ja kunkin kunnan vanhustyön johtavat viranhaltijat. Tervetulleita ovat myös kunkin kunnan ne yhteistyötahot, jotka ovat kunnan vanhusneuvoston kanssa aktiivisessa tekemisessä ja yhteistyössä mukana.

Paikka: Virkistyshotelli Yyteri Pori, Sipintie 1, 28840 Pori

Aika: maanantai 4. toukokuuta klo 8.30 - 15.30

Ohjeet ilmoittautumiseen lähetetään lähempänä ajankohtaa. Tervetuloa mukaan.

HUOLI-ILMOITUKSEN TEKEMISESTÄ

OLKA-toiminta, OIVA-tietopalvelu, Vertaistalo, TOIVO-vertaistukipalvelu -tietoa

EDUNVALVONTAVALTUUTUKSESTA

Satakunnan vanhusneuvostolta toivottiin selkokielistä, yksinkertaistettua versiota edunvalvonta-asiakirjan tekemisestä. Koostetta on hankala tehdä, sillä edunvalvonta-asiat ovat hyvin monialaisia ja niistä on hankala kirjoittaa selkeästi ja kattavasti.

Satakunnan vanhusneuvoston suosittaa, että tutustutaan Vanhustyön keskusliiton sivuihin, mistä löytyy kattavasti tietoa edunvalvonnasta:

Ja / tai esimerkiksi tutustumalla Tiina Kuopanportti: Edunvalvontavaltuutus arkikielellä -kirjaan. Myynnissä https://www.taitekohta.fi/edunvalvontavaltuutus-opas sekä lainattavissa kirjastoista.

Maistraatin sivuilta löytyy asiaan myös tietoa: https://www.maistraatti.fi/fi/Palvelut/holhoustoimi/Edunvalvontavaltuutus/

SOSTE:n Ihan pihalla? -tutkimuksen julkaisun tiivistelmä ja julkaisu alla luettavissa:

Ihan pihalla? - SOSTE:n julkaisu (Suomen sosiaali- ja terveys ry)

Ihan pihalla? - tutkimuksen tiivistelmä