Puhdasta elinvoimaa

Kärkialat biotalous ja energia
Puhdas ruoka ja juomavesi
Puhdas luonnonympäristö

Haluamme, että tulevat satakuntalaiset sukupolvet voivat elää hyvää elämää  puhtaassa ympäristössä. Tuotamme satakuntalaisiin ruokapöytiin puhtaan lähiruuan ja juomaveden. Tuotamme puhdasta energiaa. Näemme puhtaudessa elinkeinoelämän menestyksen ja teollisuutemme ympäristöteknologiaan nojaavan tulevaisuuden. Näin myös varmistamme satakuntalaisille työtä ja toimeentuloa. Panostamme puhtaaseen  elinvoimaan.

Panostamme energia-alaan ja biotalouteen

Vahvistamme energia-alan osaamistamme ja rakennamme sen pohjalle uusiutuvan energian liiketoimintaa.

Kehitämme, tuotamme ja käytämme tuuli- ja aurinkovoimaa sekä bioenergiaa.

Kerromme energiaosaamisistamme ja vahvistamme maakuntamme asemaa energiamaakuntana Suomessa ja kansainvälisesti.

Hyödynnämme biotalouden osaamistamme uusien biotuotteiden ja siihen liittyvän teknologian kehittämisessä.

Teemme maakuntamme tunnetuksi puhtaan ruoan ja veden osaamisesta

Kehitämme puhtaasta vedestä ja ruoasta sekä siihen liittyvästä teknologiaosaamisestamme menestyviä vientituotteita.

Teemme puhtaan lähiruuan käytöstä helppoa kehittämällä lähiruoan jakelukanavia ja tukemalla sen käyttöä.

Teemme työtä Satakunnan luonnonympäristön puhtauden puolesta

Ylläpidämme ja teemme helppokäyttöisiä kierrätys-ja lajittelujärjestelmiä.

Teemme ekologisuudesta helppoa.

Opetamme puhtauden tavoitetta tukevia toimintatapoja kotona ja kouluissa.

Teemme tuloksellista yhteistyötä Selkämeren puhtauden puolesta, jotta voimme nauttia sen antimista jatkossakin.

Markkinoimme maakuntamme puhtautta potentiaalisille uusille asukkaille, matkailijoille ja yrityksille.