Merellinen matkailu Satakunnassa – Millä eväillä eteenpäin? -seminaari 28.2.2018

Selkämeri on yksi tärkeimmistä Satakunnan matkailun vetovoimatekijöistä ja matkailukohteista. Merellinen matkailu onkin potentiaalinen kasvuala maakunnassa, mutta toteutuakseen kasvu edellyttää alueen toimijoilta yhteistyötä ja toimenpiteitä monella eri tasolla, muun muassa toimintaympäristön kehittämisessä ja houkuttelevan palvelutarjonnan rakentamisessa.

Satakunnan ammattikorkeakoulu ja Satakuntaliitto järjestivät 28.2.2018 seminaarin Ravintola Liisanpuistossa seminaarin merellisen matkailun nykytilasta ja alan tulevaisuuden näkymistä.  Seminaari keräsi lähes 70 osallistujaa eri puolilta Satakuntaa mukaan lukien mm. matkailualan yrittäjiä, viranomaisia sekä eri yhdistysten edustajia. Seminaarissa kuultiin käynnissä olevien hankkeiden tulosten ohella puheenvuoroja matkailualan yrittäjiltä, jotka tekevät käytännön työtä matkailualan kehittämiseksi Satakunnassa. Tilaisuuden puheenjohtajana toimi toimitusjohtaja Anna Kyhä-Mantere Visit Porista.

Tutustu seminaarin esityksiin ao. linkkien kautta. Satakunnan ammattikorkeakoulu on lisäksi uutisoinut seminaarin annista omalla sivullaan.

OHJELMA

13.00 Tervetuliaissanat, Toimitusjohtaja Anna Kyhä-Mantere, Visit Pori

13.15 Merellinen saaristo -ohjelmatyön vaikuttavuus ja tulokset, Aluekoordinaattori Asta Laaksonen, Visit Finland - esitys (pdf)

14.00 Merellisten matkailupalvelujen kysyntä ja kehittäminen Satakunnassa, Projektipäällikkö Minna Uusiniitty-Kivimäki, Satakunnan ammattikorkeakoulu - esitys (pdf)

14.30 Iltapäiväkahvi

15.00 Matkailun edistämismahdollisuudet aluesuunnittelussa, Projektisuunnittelija Asko Ijäs, Satakuntaliitto - esitys (pdf)

15.30 Yhteistyöllä laadukkaita matkailupalveluja Luvian rannikolle, Asiantuntija Janne Eklund, Luvian saariston merelliset matkailupalvelut -yritysryhmä

15.45 Uuden toimijan näkökulmia rannikon matkailun kehittämiseen, Toimitusjohtaja Lauri Turtola, Yyterin kylpylähotelli

16.00 Maakuntajohtajan terveiset merellisen matkailun kehittäjille, aluekehitysasiantuntija Krista Tupala (paikkasi maakuntajohtaja Asko Aro-Heinilää, joka oli valitettavasti estynyt osallistumaan tapahtumaan)

Loppukeskustelu

16.30 Seminaarin lopetus

Seminaari järjestettiin yhteistyössä Satakunnan ammattikorkeakoulun BlueSata- ja Satakuntaliiton SustainBaltic-hankkeiden kesken.

Lisätietoja:
Satakuntaliitto, Asko Ijäs