Satakunnan maakuntaohjelma 2014-2017

Painopistealue 1 Houkutteleva yrittäjyys  Painopistealue 3 Uusiutuva teollisuus  Painopistealue 6 Arjen palvelut ja turvallisuus
 Painopistealue 2 Satakuntalainen yhteiskuntatakuu  Painopistealue 4 Vahva elinatarvikeketju  Painopistealue 7 Hyvät yhteydet
   Painopistealue 5 Vetovoimainen Satakunta

Maakuntaohjelma

Lataa tästä Satakunnan maakuntaohjelma 2014-2017 kokonaisuudessaan

Satakunta Regional Programme 2014-2017 abstract

Lataa tästä Satakunnan maakuntaohjelma 2014-2017 tiivistelmä
(päivitetty 27.1.2015, kuva sivulla Toimintalinja 3 Ihmislähtöisiä ratkaisuja päivitetty)

Satakunnan maakuntavaltuusto hyväksyi Satakunnan maakuntaohjelman 2014-2017 kokouksessaan 7.3.2014.

Satakunnan maakuntaohjelma perustuu maakuntasuunnitelman – Satakunnan Tulevaisuuskäsikirjan 2035 teemoihin kannustava yhteisöllisyys, puhdas elinvoima ja ihmislähtöiset ratkaisut. Painopistevalintoihin ovat vaikuttaneet edellisen maakuntaohjelman arviointi, satakuntalaisille kehittämistoimijoille järjestetyt osaamiseen ja tulevaisuuden kehittämistarpeisiin liittyvät työpajat, tulevan EU- ja kansallisen ohjelmakauden valmisteluprosessi sekä Satakunnan kaikkiin kuntiin kohdistunut keskustelukierros ja maakuntahallituksen ja maakunnan yhteistyöryhmän ja sen sihteeristön kokousten evästykset sekä nähtävilläoloaikana saadut lausunnot ja mielipiteet.  Yleisöllä on ollut mahdollisuus esittää mielipiteitään ja ehdotuksiaan koko valmisteluprosessin ajan ohjelman verkkosivun kautta.